(تنوع بخشی به ابزارهای جمع آوری اطلاعات در ارزشیابی توصیفی)
در فعالیت ارزشیابی توصیفی دو فعالیت جزیی مشخص است
الف) جمع آوری اطلاعات
ب) داوری در باره یادگیری دانش آموز
در فعالیت نخست معلم اطلاعاتی را از وضعیت یادگیری دانش آموز
جمع آوری می نماید .در شیوه سنتی این اطلاعات عمدتا از طریق آزمونهای مداد- کاغذی ( امتحان) با پرسشهای کلاسی جمع آوری می شد.اما در این طرح ابزارهای جمع آوری اطلاعات متنوع شده اند.
و علاوه بر آنها ابزارهای دیگری چون پوشه کار-روشهای ثبت مشاهده
تکالیف درسی و آزمونهای عملکردی نیز مورد استفاده قرار می گیرند .
این ابزارها اطلاعات بیشتر و وسیع تری را برای معلم آماده می سازد.
وبنا بر این هم اعتبار اطلاعات به سبب تنوع در ابزارها بیشتر می شود
وهم این که قضاوت وداوری معلم واقعی تر ومنصفانه تر خواهد شد.
اساس کار در تنوع بخشی به ابزارهای گرد آوری اطلاعات از وضعیت
یادگیری دانش آموز واقعی تر کردن اطلاعات است .که همان مشاهده
کودک در حین فعالیت وبررسی آثار ومحصولات یادگیری اوست...........
سلام
خسته نباشی
باتشکر:
لطف فرمودید.امیدواریم هز تجربه شما هم استفاده کنیم
لطفا اسامی معلمین پایه اول را درج نمایید
با تشکد
باسلام
باتشکر در آینده درج خواهد شد.